Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Nancy A.; Radencich, Marguerite Cogorno
TitelThe Value of Feedback in an Early Field Experience: Peer, Teacher, and Supervisor Coaching.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 23 (2001) 3, S.66-74Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterCooperating Teachers; Elementary Education; Feedback; Field Experience Programs; Higher Education; Peer Coaching; Preservice Teacher Education; Student Teacher Attitudes; Student Teacher Supervisors
AbstractInvestigated the value of multi-prong feedback (from the university supervisor, directing teacher, and peer coach) to preservice elementary teachers in an early field experience. Data from peer coaching data forms, dialogue journals, course evaluation, and surveys indicated that students valued feedback from all three sources, but particularly the professionals. They most frequently wanted peer feedback on classroom management and pedagogy. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: